Pagina's

20120317

John Lennon Muur in Praag

De laatste keer dat ik langs de John Lennon muur liep, herkende ik hem haast niet. De graffiti voorstellingen waren complete anders dan ik me herinnerde. Er was niets mis met mijn geheugen, want het is een kunststuk in beweging.



Na de moord op John Lennon in 1980 veranderde de muur spontaan in een protest tegen het communistische regime.

Aanvankelijk was het beklad met portretten van Lennon vergezeld door zinnen uit zijn songteksten. Nu siert van alles de muur, niet meer aangebracht door activisten, maar door brave toeristen.

Je kunt de muur vinden op Velkoprevorske Náměstí, niet ver van de Karelsbrug. Neem metro A naar Malostranská station, of tram 12, 20, 22, 23 en stap uit op Velkoprevorske Náměstí of Malostranské náměstí.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten